Volkswagen ID. Buzz
Ikoninen tila-auto jopa 7-paikkaisena.
- Käyttövoimatäyssähkö
- Toimintamatka (WLTP)390–470 km*
- Akku79 tai 86 kWh
- Teho210 tai 250 kW
- Kaikki tekniset tiedotKaikki tekniset tiedot näet rakentamalla auton
Nyt myös GTX ja 7 istumapaikkaa
Klassikoksi syntynyt täysin sähköinen ID. Buzz -tila-automallisto on uudistunut: nyt tarjolla on myös 25 senttiä pidempi pitkän akselivälin versio sekä järisyttävän upea nelivetoinen ID. Buzz GTX sekä normaalilla että pitkällä akselivälillä. Istumapaikkoja on valintasi mukaan 5, 6 tai 7.
Ikoninen design jopa 7-paikkaisena
Volkswagen ID. Buzz on 5–7-paikkainen tila-auto, joka yhdistää modernin sähköauton teknologian ja ikonisen muotoilun. Tilava ja monipuolinen ID. Buzz on täydellinen valinta niille, jotka etsivät ympäristöystävällistä ja käytännöllistä ajoneuvoa aktiivisen elämän tarpeisiin. Saatavana myös pakettiauto ID. Buzz Cargo.
Volkswagen ID. Buzz – yleisöäänestyksen voittaja Vuoden Auto Suomessa 2023 -kilpailussa.
Runsaasti tilaa. Monipuolista teknologiaa.
Volkswagen ID. Buzzin ominaisuuksiin kuuluu muun muassa edistykselliset avustinjärjestelmät kuten automaattinen hätäjarrutus, pysäköintitutkat ja vakionopeudensäädin. Auton sähkömoottori tarjoaa nopean kiihtyvyyden ja akku mahdollistaa pitkän toimintamatkan sekä lyhyen latausajan.
ID. Buzzissa on moderni kosketusnäytöllä ohjattava infotainment-järjestelmä ja paljon tilaa ja monipuolisia säilytysratkaisuja, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan esimerkiksi perheille ja aktiivisille harrastajille.
Osta Volkswagen ID. Buzz
Hinta alkaen 62 590 €
Kohokohdat
Tila-autoilua puhtaasti sähköllä
ID. Buzz määrittelee sähköisen tila-autoilun täysin uusiksi. On sitten kyseessä tilankäyttö, verkottuminen tai moottori: Volkswagen kehitti ensi kertaa bussin täyssähköautoksi, ensimmäisestä luonnoksesta viimeiseen kädensijaan.
- Jopa 470 kilometrin toimintamatka (WLTP)
- Uudet, älykkäät kuljettajaa avustavat järjestelmät
- Kompaktit mitat, suuri tilantuntu
- Innovatiivinen verkottuminen We Connect- ja Car2X over the air -päivityksillä
Tila-autoilua puhtaasti sähköllä
ID. Buzz määrittelee sähköisen tila-autoilun täysin uusiksi. On sitten kyseessä tilankäyttö, verkottuminen tai moottori: Volkswagen kehitti ensi kertaa bussin täyssähköautoksi, ensimmäisestä luonnoksesta viimeiseen kädensijaan.
- Jopa 470 kilometrin toimintamatka (WLTP)
- Uudet, älykkäät kuljettajaa avustavat järjestelmät
- Kompaktit mitat, suuri tilantuntu
- Innovatiivinen verkottuminen We Connect- ja Car2X over the air -päivityksillä
Mahtavat näkymät ja helppokäyttöinen ohjaamo
ID. Buzzin ohjaamossa kuljettaja on kuin valtaistuimella. Autosta avautuu hyvä näkyvyys joka suuntaan ja kaikki tarvittava on helposti käden ulottuvilla. Infotainment-toimintoja ohjataan varustelusta riippuen 10- tai 12-tuumaisella kosketusnäytöllä.
Liikuteltava ID. Buzz Box -keskikonsoli palvelee erityisen kätevästi niin kuljettajan kuin matkustajienkin muuttuvia tarpeita.
Tunnelmallista matkantekoa
Kaupunkiin tai maalle, koko perheen käyttöön tai viikonloppureissuun ystävien kanssa: ID. Buzz tekee ekologisesti kestävästä autoilusta käytännöllistä ja mukavaa. Maisemia on helppo ihailla suurista ikkunoista ja sisällä tilavaa tunnelmaa korostaa näyttävä tunnelmavalaistus.
- Sisätilan tunnelmavalaistus jopa 30 värillä
- Kierrätysmateriaaleja käytetty mm. istuinverhoiluissa, matoissa ja sisäkatossa
Enemmän tilaa kaikille ja kaikelle: uusi pitkän akselivälin ID. Buzz
Nauti tilasta – ja taivaasta. Valitse 25 senttiä tavallista pidempi pitkän akselivälin ID. Buzz, niin saat autosi valintasi mukaan kuudella tai seitsemällä istuimella sekä mahtavan älykkäällä panoraamakatolla.
Akku 86 kWh. Toimintamatka 470 km (WLTP). Teho 210 kW. Kiihtyvyys 0–100 km/h 7,9 s.
Tuo ajomatkaasi enemmän valoa: valitse pitkän akselivälin ID. Buzziin älykäs sähköinen panoraamakatto. Panoraamakatossa on liukusäätimellä säädettävä nestekidekalvo, joka siirtyy haluttaessa yksityisyystilaan ja tarjoaa suojaa valolta ja lämmöltä. Näin saat juuri haluamasi määrän valoa, eikä sinun enää tarvitse huolehtia UV- ja infrapunasuojasta. Lisäksi pään yläpuolella on kolme senttimetriä enemmän tilaa. Uusi pitkän akselivälin ID. Buzz tekee matkoista avarampia ja maisemista nautinnollisempia.
ID. Buzz GTX
Koe voimakas ajonautinto ja 4MOTION-neliveto
Uusi ID. Buzz GTX on suorituskykyisin sarjatuotannossa oleva Volkswagen-bussi koskaan. Tehon ja mukavuuden tyylikäs yhdistelmä on saatavana myös pitkällä akselivälillä ja jopa 7-paikkaisena.
Akku 86 kWh. Toimintamatka 390 / 420 km (WLTP). Teho 250 kW (340 hv). Kiihtyvyys 0–100 km/h 6,1 / 6,4 s.
Tehokas sähkömoottori ja vakiona oleva 4MOTION-neliveto mahdollistavat jopa 1,8 tonnin vetokyvyn – olipa kyseessä hevostraileri mutaiselta laitumelta tai vapaa-ajan varusteet seuraavaa seikkailua varten.
Sisätiloissa tummat yksityiskohdat lisäävät urheilullista luonnetta ja luovat rentouttavan, miellyttävän tunnelman laadukkailla materiaaleilla. Auton toimintoja ja matkustamisen viihtyisyyttä hallitaan 12,9-tuumaisella infotainment-näytöllä. Tunnet olosi niin kotoisaksi, ettet halua poistua autosta.
Ominaisuudet
ID. Buzz – innovatiivista sähköautoilua
Kestävä autoilu on mahdollista vain ajattelemalla auton koko elinkaarta ja vähentämällä jokaisen vaiheen CO₂-päästöjä. ID. Buzz toimitetaan asiakkaalle täysin CO₂-neutraalina ja sitä voidaan ladata kotilatauslaitteella, esimerkiksi ID. Chargerilla. Autoilustasi tulee ekologisesti kestävämpää, edullisempaa ja joustavampaa. Hyödy sinäkin sähköautoilusta – valitse innovatiivinen, verkottunut ID. Buzz.
Käytännöllinen lataus
ID. Buzzilla ajat ilmastotietoisesti ja entistä mukautuvammin. Voit ladata ID. Buzzin silloin, kun se seisoo joka tapauksessa paikallaan. Se voi olla työpaikan latauspisteessä, moottoritien yleisessä lataustolpassa, supermarketin edessä, pysäköintitalossa, ystävien luona tai omassa kotilatauspisteessäsi. Pikalatauksen (DC) maksimaalinen latausteho on jopa 185 tai 200 kW ja akun lataaminen 5 %:sta 80 %:iin kestää noin 30 minuuttia. Tavallisen latauksen (AC) maksimaalinen latausteho on 11 kW. Kotilatausta varten saat lisävarusteena myös ID. Chargerin, älykkään kotilatauslaitteen, joka pystyy muodostamaan verkkoyhteyden ja jota voit kauko-ohjata sovelluksen avulla. Se myös mahdollistaa integroidun MID:n ansiosta jopa työsuhdeautokirjanpidon.
Tehokasta sähkövoimaa
Paikallisesti CO₂-päästötön ja pitkille matkoille soveltuva – siinä käytännön vaatimukset sähkömoottorille. ID. Buzzin sähkömoottori on asennettu taakse tilaa säästäen. Moottorin maksimiteho on 210 tai 250 kW, ja se vetää vaivatta jopa 1200 kilon perävaunumassaa. Satasen vauhtiin ID. Buzz kiihtyy 6,1–7,9 sekunnissa. Akun nettokapasiteetti on versiosta riippuen 79 tai 86 kWh, joten voit ajaa versiosta riippuen 390–470 kilometriä ilman latauspysähdystä (WLTP). Pienen, vähän yli 11 metrin kääntöympyrän ansiosta ajaminen on rentoa myös kaupungin kapeilla kaduilla.
Akut & kierrätys: taatusti pitkäikäinen
Sähkömoottoreita ei tarvitse huoltaa polttomoottoreiden tavoin, koska niissä ei ole kuluvia osia, kuten hammashihnoja, eikä öljynvaihdoillekaan ole tarvetta. Siksi huoltovälit ovat pidemmät ja huoltokulut pienemmät.
Uusi Volkswagen ID. Buzz on suunniteltu pitkäaikaiseen käyttöön. ID. Buzzin litiumionikorkeajänniteakulla on korkea energia- ja tehotiheys. Se on huoltovapaa, sillä on suuri syklinkestävyys ja sen itsepurkaus on vähäistä. Sen kestoikään vaikuttavat kuitenkin erilaiset tekijät, kuten latausten määrä ja laatu (AC/DC), latausrajojen noudattaminen ja ympäristön lämpötilat. Ne lyhentävät väistämättä toimintamatkaa ajan myötä. Takaamme ID. Buzzin litiumionikorkeajänniteakulle vähintään 70 %:n hyödynnettävän netto-energiasisällön kahdeksan vuoden ajalle tai 160 000 kilometrin matkalle.
Vanhat akut eivät päädy jätteeksi. Päinvastoin: Ne tekevät kokonaisvaltaisesta strategiastamme entistä kestävämmän. Ne voidaan ohjata esim. second life -käyttöön, jolloin autossa palvellutta akkua voidaan jatkokäyttää esim. kiinteänä akkuna. Samalla pyrimme kierrättämään suuren osan raaka-aineista. Pystymme jo nyt kierrättämään Salzgitterin pilottitehtaallamme jopa 97 prosenttia akkuraaka-aineista kuten nikkeli, kupari ja litium.
Volkswagen AG myöntää takuun soveltamisalan ja takuuehtojen puitteissa tehdasuuden sähköauton ostajalle takuun, ettei akun käytettävissä oleva nettokapasiteetti laske 8 vuoden (tai 160 000 km:n aikana - riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin) alle 70 %:n.
ID. Buzz – näppärä auto koiraharrastajille
– Sähköautohan on ihan tosi loistava koira-auto, koska siinä voi pitää ilmastointia ja lämmitystä päällä koko kisapäivän, joten koirilla on varmasti hyvä olla, kertoo kokenut agility-harrastaja Mari.
Katso video, jossa Mari, Eva ja Sanna kertovat kokemuksistaan ID. Buzzista.
– Vaikka tuo on iso auto, niin sitä on silti tosi ketterä ajaa. Pysäköiminen tai pihalla kääntäminen ei ole ollenkaan hankalaa. Tuo on todella näppärä, Sanna sanoo.
– Eikä tarvitse käydä tankilla, Eva jatkaa. – Ajaa vain kotona autotalliin ja laittaa pistokkeen kiinni niin homma hoituu sillä. Onneksi löytyi musta vetokoukulla, sillä suurempi sokki olisi ollut vaihtaa auton väriä kuin dieselistä sähköön, Eva nauraa.
Vaikka tuo on iso auto, niin sitä on silti tosi ketterä ajaaSannaID. Buzz -kuljettaja ja koiraharrastaja
ID. Buzz Cargo, sähköpakettiauto
Volkswagen ID. Buzzin pakettiautoversio: tilava ja monipuolinen sähköpakettiauto joka tuo tien päälle ammattiautoilun uuden sukupolven.
Volkswagen-tila-autot
ID. Buzz on klassikko jo syntyessään, mutta meillä on myös muita ratkaisuja tila-auton tai matkailun tarpeisiin. Tutustu näppärään Caddyyn, 7-paikkaiseen Multivaniin sekä huippuluokan matkailuautoon, Grand Californiaan.
Volkswagenin tila-automallistosta löydät varmasti sinun ja matkaseurasi tarpeisiin sopivan auton.
* Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.