Uusi Golf viitenä eri hybridiversiona
Volkswagen tuo sähköautoilun kaikkien ulottuville lanseeraamalla viisi uutta Golf-sähköautomallia
- Hybridien ylivoimaa. Vuonna 2020 julkaistava uusi Golf saapuu markkinoille viitenä eri hybridiversiona – saatavilla on kolme kevythybridimallia ja kaksi ladattavaa hybridiä.
- eTSI. Julkaistavat kolme Golf eTSI -mallia tehoilaan 81 kW, 96 kW ja 110 kW ovat Volkswagenin ensimmäiset ajoneuvot, joissa käytetään uutta 48 voltin kevythybridijärjestelmää.
- 48 voltin teho. Uudet kevythybridijärjestelmät säästävät polttoainetta jopa 0,4 litraa 100 kilometrillä ja tarjoavat poikkeuksellista suorituskykyä kiihdytykseen.
- Entistä pidempi toimintamatka sähköllä. Ladattavien hybridien toimintamatka sähköllä on jopa 71 km (eHybrid-malli)
ID-tuoteperheen mallien myötä Volkswagen jatkaa sähköautokampanjaansa ja lanseeraa samanaikaisesti täysin uuden valikoiman innovatiivisia hybridijärjestelmiä vakiintuneen tuotevalikoimansa puitteissa.
Kolmen uuden eTSI-moottorin (48 voltin kevythybridi) ja kahden uuden ladattavan hybridin myötä (Golf eHybrid ja Golf GTE) Golf-malleissa on nyt Volkswagenin monipuolisin hybridivalikoima.
Täysin sähköiseen ID.3-malliin saadaan kolme eri akkukokoa, joten Volkswagen tarjoaa yhden järjestelmällisimmin sähköistetyistä kompaktiluokan autovalikoimista maailmassa.
Jo markkinoilla olevissa uusissa Golf 1.0 eTSI -mallissa (teho 81 kW) ja Golf 1.5 eTSI -mallissa (teho 110 kW) voimanlähteenä toimii merkin ensimmäinen 48 voltin kevythybridijärjestelmä (eTSI).
Molemmat moottorit ovat taloudellisia ja tehokkaita, ja sähköisen lisätehostuksen ansiosta ne tarjoavat poikkeuksellisen hyvän suorituskyvyn kiihdytyksen aikana.
Vuonna 2020 valikoimaan lisätään vielä 1.5 eTSI 96 kW. 7-vaihteinen DSG-kaksoiskytkinvaihteisto on aina vakiovaruste kevythybridijärjestelmän yhteydessä
Kaksi uutta ladattavaa hybridiä
Lähiaikoina julkaistaan myös kaksi uutta ladattavaa hybridiä – Golf eHybrid ja Golf GTE. Näissä Golf-malleissa on ulkoisesti ladattava litiumioniakku, jonka energiakapasiteettia on lisätty 50 prosentilla 13 kilowattituntiin edeltäjään verrattuna. Molempien pistokehybridimallien voimanlähteenä toimii ajotilanteen mukaan joko sähkömoottori, suuren vääntömomentin TSI (turboahdettu bensiinimoottori) tai molemmat yhdessä.
Uuden Golf eHybrid -mallin moottorit tuottavat yhteensä 150 kW:n (204 hv) järjestelmätehon. Tämä Golf on erityisesti mukavuuspainotteinen ladattava hybridi, ja se on aina varusteltu tyylikkäällä Style-varustelutasolla. Golf eHybrid -mallin kulutus on vain 13,8 kWh 100 kilometrillä (WLTP). Sähköinen toimintamatka on jopa huimat 71 kilometriä.
Erittäin taloudellinen Golf GTE on suunniteltu myös erittäin urheilullista suorituskykyä silmällä pitäen. Sen voimansiirto tuottaa 180 kW:n (245 hv) järjestelmätehon – sähkömoottorin ja TSI-bensiinimoottorin yhdistelmä saavuttaa siten saman tehotason kuin nykyinen Golf GTI. Golf GTE -mallia voi ajaa pelkällä sähköllä jopa 52 kilometriä, jolloin sen energiankulutus on 15,3 kWh.